با این روش‌های ساده افسردگی زمستانه را درمان کنید

با این روش‌های ساده افسردگی زمستانه را درمان کنید



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، افراد مبتلا به اختلال عاطفی فصلی، هر روز احساس غم و اندوه می‌کنند، انرژی کافی ندارند، دچار اختلال خواب، دمدمی‌مزاجی، کم‌اشتهایی هستند و علاقه‌ای به انجام دادن کارهای روزمره خود ندارند. 

بیشتر افرادی که به این نوع از افسردگی مبتلا هستند در رده سنی ۲۰ تا ۳۰ سال قرار دارند. دلیل ابتلا به این بیماری روحی هنوز کاملا مشخص نیست، اما سه دلیل عمده اختلال در ساعات بیولوژیکی بدن ناشی از تغییر وضعیت نور خورشید، کاهش هورمون شادی سروتونین در بدن و کاهش هورمون تنظیم‌کننده خواب ملاتونین در ابتلا به این افسردگی دخیل هستند. 

اما یکی از محققان دانشگاه پنسیلوانیا پس از بررسی‌های خود می‌گوید، با روش‌های ساده زیر می‌توان اختلال عاطفی فصلی را از خود دور کرد:

۱. با روشن‌کردن لامپ‌های داخل خانه، باز کردن پرده‌ها و کنار زدن گل و گیاه از پشت پنجره، می‌توان فضای داخل خانه را روشن‌تر نگهداشت و روحیه بالای خود را حفظ کرد.

۲. ۶۰ دقیقه پیاده‌روی روزانه، بیرون از خانه، حتی با وجود آسمان ابری، روحیه خوب افراد را حفظ می‌کند.

۳. در صورت امکان پیش از خواب (بیرون یا داخل خانه) ورزش کنید.

۵. با افراد دیگر جامعه خود در تماس باشید و خود را مشغول نگهدارید.

۶. شب‌ها گرسنه نخوابید و شام‌تان را از انواع خوراکی‌های سبک انتخاب کنید.

۷. پیش از خواب ، از ابزارهایی که نور از خود متصاعد می‌کنند، مانند تلفن همراه، دور بمانید.

۸. تا جایی‌که خستگی بدن‌تان برطرف شود، بخوابید. همچنین برنامه خواب منظم داشته باشید و هر شب، در ساعت مشخصی به رختخواب بروید.

به گزارش خبرآنلاین، با به‌کارگیری روش‌های ساده بالا می‌توانید افسردگی‌های زمستان را از خود دور کنید.

منبع: مدیکال اکسپرس

مترجم: نادیا زکالوند

۴۷۲۳۲

منبع: خبر آنلاین

1 ماه ago

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *